S cieľom uľahčiť používateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Kliknutím na tlačidlo "Súhlasím" súhlasíte s použitím preferenčných, štatistických aj marketingových cookies pre nás aj našich partnerov. Funkčné cookies sú v rámci zachovania funkčnosti webu používané počas celej doby prehliadania webom. Podrobné informácie a nastavenia ku cookies nájdete tu.

Stredným Slovenskom - Poľana

29.09.2020

Koncom septembra sme sa s kamarátmi vybrali na túru Stredným Slovenskom kde sme prešli aj Poľanou.

Koncom septembra sme sa s kamarátmi vybrali na túru do stredu Slovenska. Túra sa začala za Pohronskou Polhorou. Pohronská Polhora je obec na Slovensku v okrese Brezno v nadmorskej výške 618 m.n.m. Po ceste sme mali záchytné body ktorými sme chceli prejsť a to: Klenovský vepor, osada Kysuca, Dobročský prales, sedlo Jasenová.

Moja cesta začala už v piatok. Cestoval som vlakom a než som sa dostal do Brezna kde sme sa mali stretnúť tak ubehlo 11 hodín.

V sobotu ráno sme už traja vyrazili autobusom z Brezna do dedinky Pohronská Polhora, v ktorej sme vystúpili na poslednej zastávke a pobrali sme sa po žltej a neskôr po červenej turistickej trase na Klenovský Vepor. Klenovský Vepor (1 338,2 m n. m.) je vrch Veporských vrchov. Rozsiahly masív tvorí horský chrbát, orientovaný v smere východ-západ. Vrchol má zalesnený porastený smrekovo-bukovo-jedľovým porastom, ktorý je súčasťou národnej prírodnej rezervácie Klenovský Vepor. Odkiaľ sme pokračovali po červenej a neskôr sme prespali neďaleko červenej trasy.

Ráno sme si pozreli ľudovú architektúru v osade Kysuca a pokračovali smerom na Tlstý Javor okolo obce Sihla. Počasie nám prialo, slnko svietilo a išlo sa výborne. Na Rázcestí Tlstý javor sme si dali prestávku zanechali sme batohy a išli sme sa prejsť k NPR Dobročský prales. Dobročský prales je prales, ktorý sa nachádza na strednom Slovensku v katastrálnom území obce Čierny Balog v okrese Brezno. Územie pralesa je súčasťou rovnomennej národnej prírodnej rezervácie. Odkiaľ sme sa vrátili späť a na noc sme sa vybrali na salaš Obrubovanec ktorý je akurát po rekonštrukcii a tak sme to využili a prespali sme v ňom. Večer sme si ešte posedeli pri ohni a užívali si bezstarostný večer.

Po príjemnom prebudení v salaši sme si dali výborné raňajky a pokračovali sme k vodnej nádrži Hrončok. Dali sme si obednú pauzu, navarili sme si dyňanku čo trochu trvalo ale oplatilo sa. Poobede sme pokračovali okolo PR Havranie skaly kde som opustil partiu, zvýšil som tempo aby som dobehol čas z obedňajšej prestávky keďže som mal naplánovaný cieľ a pokračoval som na Sedlo Jasenová. Zo sedla som sa napojil na modrú trasu smerom na Bukovinu, kde som odbočil po zelenej na Strelníky. Mojím cieľom bolo čo najviac sa priblížiť k dedine no ostať v lese aby som mal kde natiahnuť hamaku. Cestou som mal krásne výhľady, minul som salaš a neskôr aj stádo oviec. Trasa začala klesať z hrebeňa keď som narazil na Ondrišovu chatu ktorá nie je značená v turistických mapách. Bolo to príjemné prekvapenie a rozhodol som sa tam ostať aby som ráno potme nemusel baliť hamaku v lese keďže moja čelovka bola polomŕtva. Môj plán bol ráno o šiestej nasadnúť do autobusu v Strelníkoch aby som stíhal ďalšie povinnosti a tak som si posedel pri ohníku na stavil budík a zabalil to.

Ráno som vstal skoro bola tma no hviezdy žiarili krásne. Zbalil som sa a pobral som sa s vybitou čelovkou ktorá svietila tak na meter a pól po zelenej trase. Cestou som vyplašil spiacu vysokú zver ktorá v tom tichu narobila riadny hluk. Po hodine sa mi podarilo doraziť do dediny stihol som to s prehľadom a po nastúpení do autobusu sa začalo svitať.

Ak chceš vidieť ešte zopár záberov tak si pozri aj video.